Klager og tilbakemeldinger
Klager og tilbakemeldinger
Resurs setter pris på synspunkter rundt vår bankvirksomhet, da dette gir oss mulighet til å fange opp eventuelle problemer, behandle de og iverksette forebyggende tiltak.
Om du som kunde har synspunkter eller ønsker å fremme en klage, ber vi deg derfor om i første omgang å ta kontakt med vår kundeservice, som vil forsøke å løse problemet på beste mulige måte. Dersom vår medarbeider ikke er i stand til å løse problemet, vil vedkommende få hjelp av kollegaer og/eller sin overordnede.
Om du fremdeles er misfornøyd med vår håndtering av en finansiell tjeneste eller et finansielt produkt, kan du fremme din klage skriftlig via e-post eller brev til den klageansvarlige hos Resurs. Den klageansvarlige har som oppgave å besvare klager og sørger for å tilgodese dine interesser som kunde.
Du kan kontakte den ansvarlige for klager her: klageansvarlig@resursbank.no
- Vi ber deg som kunde om å være så grundig som mulig når du beskriver saken, slik at vi vet nøyaktig hva saken gjelder.
- Når du sender inn en klage til oss, vil vi så snart som mulig sende deg en bekreftelse på at vi har mottatt klagen.
- Vi skal svare så snart som mulig og senest innen to uker.
- Hvis vi av en eller annen grunn ikke kan svare innen forventet behandlingstid, skal vi informere deg om årsaken til dette og tidspunktet for når vi venter å kunne gi et svar.
- Før vi behandler en klage, skal vi samle inn tilstrekkelig informasjon for å kunne foreta en korrekt vurdering av saken.
- Før behandlingen tar til, skal vi undersøke eventuelle interessekonflikter og etterstrebe å unngå eller begrense dem.
- I kommunikasjonen med deg som kunde skal vi bruke et klart og tydelig språk.
- Hvis vi ikke tar klagen til følge, skal du bli informert om grunnen samt om ønskelig få skriftlig beskjed.
- Du skal også informeres om muligheten til å bringe saken inn for en annen instans eller myndighet.
Du kan sende din klage til
E-post
Brev
Resurs Bank AB
Klageansvarlig
Postboks 979, Sentrum 0104 Oslo
Skjema
Supplerende informasjon om alternativ tvisteløsning
Henvisning til:
- Finansklagenemnda adresse: Finansklagenemnda Postboks 53, Skøyen 0212 Oslo
- Forbrukerrådet adresse: Postboks 463 Sentrum, 0105 Oslo
- Klager kan også rettes til felleseuropeisk klageportal
De personlige opplysningene du gir i kontaktskjemaet, blir behandlet for at vi skal kunne administrere klagen. Opplysningene vil bare være registrert i den perioden som er påkrevd for administrasjonen. Hvis du ønsker ytterligere informasjon om hvordan Resurs håndterer personopplysninger, les mer her.
Ansvarlig for klager
Helena Nyqvist har ansvar for klager hos Resurs. Du kan legge frem en klage til den ansvarlige for klager ved å bruke kontaktinformasjonen som er oppgitt på denne siden.