Klager og tilbakemeldinger
Resurs Bank setter pris på synspunkter rundt vår bankvirksomhet, da dette gir oss mulighet til å fange opp eventuelle problemer, behandle de og iverksette forebyggende tiltak.
Om du som kunde har synspunkter eller ønsker å fremme en klage, ber vi deg derfor om i første omgang å ta kontakt med vår kundeservice, som vil forsøke å løse problemet på beste mulige måte. Dersom vår medarbeider ikke er i stand til å løse problemet, vil vedkommende få hjelp av kollegaer og/eller sin overordnede.
Om du fremdeles er misfornøyd med vår håndtering av en finansiell tjeneste eller et finansielt produkt, kan du fremme din klage skriftlig via e-post eller brev til den klageansvarlige hos Resurs Bank. Den klageansvarlige har som oppgave å besvare klager og sørger for å tilgodese dine interesser som kunde.
Du kan kontakte den ansvarlige for klager her: klageansvarlig@resursbank.no
- Vi ber deg som kunde om å være så grundig som mulig når du beskriver saken, slik at vi vet nøyaktig hva saken gjelder.
- Når du sender inn en klage til oss, vil vi så snart som mulig sende deg en bekreftelse på at vi har mottatt klagen.
- Vi skal svare så snart som mulig og senest innen to uker.
- Hvis vi av en eller annen grunn ikke kan svare innen forventet behandlingstid, skal vi informere deg om årsaken til dette og tidspunktet for når vi venter å kunne gi et svar.
- Før vi behandler en klage, skal vi samle inn tilstrekkelig informasjon for å kunne foreta en korrekt vurdering av saken.
- Før behandlingen tar til, skal vi undersøke eventuelle interessekonflikter og etterstrebe å unngå eller begrense dem.
- I kommunikasjonen med deg som kunde skal vi bruke et klart og tydelig språk.
- Hvis vi ikke tar klagen til følge, skal du bli informert om grunnen samt om ønskelig få skriftlig beskjed.
- Du skal også informeres om muligheten til å bringe saken inn for en annen instans eller myndighet.
Du kan også sende din klage til:
Resurs Bank AB Klageansvarlig Postboks 979, Sentrum 0104 Oslo
Supplerende informasjon om alternativ tvisteløsning:
Henvisning til:
Finansklagenemnda Adresse: Finansklagenemnda Postboks 53, Skøyen 0212 Oslo
Forbrukerrådet Adresse: Postboks 463 Sentrum, 0105 Oslo
Klager kan også rettes til felleseuropeisk klageportal tilgjengelig her.
De personlige opplysningene du gir i kontaktskjemaet, blir behandlet for at vi skal kunne administrere klagen. Opplysningene vil bare være registrert i den perioden som er påkrevd for administrasjonen. Hvis du ønsker ytterligere informasjon om hvordan Resurs Bank håndterer personopplysninger, Les mer her.
Du kan også sende din klage til:
E-post: klageansvarlig@resursbank.no
Brev:
Resurs Bank AB
Klageansvarlig
Postboks 979, Sentrum 0104 Oslo