Vær oppmerksom på svindelforsøk!
Resurs kontakter deg aldri via e-post, telefon eller SMS for å be deg utlevere personlige opplysninger eller identifisere deg med bank-ID. Hvis du mottar en SMS eller blir oppringt, kan du kontakte vår kundeservice.
Les mer om integritet og sikkerhetHva trenger du hjelp med?
- Start
- Kan jeg opprette AvtaleGiro på mitt forbrukslån?
Kan jeg opprette AvtaleGiro på mitt forbrukslån?
Vi tilbyr AvtaleGiro på våre forbrukslån.
Du kan opprette AvtaleGiro-avtale i din nettbank der du finner AvtaleGiro.
Når du skal opprette AvtaleGiro skal du ikke bruke KID-nummer som er oppgitt på faktura. Nummeret du skal oppgi som KID-nummer ved opprettelse av AvtaleGiro finner du på Mine sider på resursbank.no. Du finner det ved å trykke deg inn på ditt forbrukslån, og det vil være oppgitt som «Kontonummer» og starte på 95780050.
Slik gjør du det: når du oppretter AvtaleGiro skal du først oppgi kontonummer (samme som på faktura), og Resurs Bank AB vil dukke opp. Videre skal du skrive inn KID-nummeret som du finner på Mine sider, slik som beskrevet over. Beløpsgrense bør være minst 2 terminbeløp for å ta høyde for forfall i månedsskifte og mulig renteøkning.
Det tar opptil 6 uker før en AvtaleGiro er aktiv. Dersom du mottar faktura, må du betale den frem til du mottar et avtalegirokrav i din nettbank. Dette vil du se i forfallsoversikten i din nettbank.
Dersom du har problemer med å finne hvor du oppretter avtalegiroavtaler i nettbanken må du kontakte din bank.
Lignende spørsmål
Kontakt oss
Chat med Rakel
Vår samtalerobot Rakel er alltid tilgjengelig for å hjelpe deg med vanlige spørsmål – raskt og enkelt!
Vil du snakke med en kundebehandler?
For rask og personlig hjelp er du velkommen til å chatte direkte med en kundebehandler. Logg inn på onlinebanken, så hjelper vi deg gjerne videre med spørsmålet eller henvendelsen.
Åpningstider for chatten:
Ma.–fr.: 08–18
App og onlinebanken
I appen og onlinebanken kan du enkelt utføre de fleste oppgaver. Du kan blant annet:
- Håndtere fakturaer
- Vise saldo og transaksjoner
- Aktivere betalingsfri måned
- Endre kortinnstillinger
- Sperre kort
Logg inn på onlinebanken eller last ned Resurs-appen.
iOS

Android

Dokument og skjemaer
Her har vi også samlet alle aktuelle dokumenter, skjemaer og betingelser slik at du enkelt kan finne det som gjelder.
Til skjemaer
Usikker på hva ulike begreper betyr?
Vi har laget en ordliste for å hjelpe deg å sortere økonomiske begreper.
Til ordlistenTelefon
Telefon: 22 56 37 33
Telefon åpningstider:
Alle hverdager: 09–17
Lunsjstengt: 12–13
E-post: kundetjeneste@resursbank.no
I henhold til bankkonfidensialitet og din sikkerhet besvarer vi ikke konto-spesifikke spørsmål via e-post. Vi anbefaler at du først tar kontakt via chat eller telefon, så hjelper vi deg gjerne i disse kanalene.
For spørsmål om dødsbo, vergefullmakter, betalingsproblemer, gjeldsordninger, inkassokrav og svindel:
Telefon: 22 56 08 00
Åpningstider: Alle hverdager 09–16
E-post: kreditt@resursbank.no