Vær oppmerksom på svindelforsøk!
Resurs kontakter deg aldri via e-post, telefon eller SMS for å be deg utlevere personlige opplysninger eller identifisere deg med bank-ID. Hvis du mottar en SMS eller blir oppringt, kan du kontakte vår kundeservice.
Les mer om integritet og sikkerhetHva trenger du hjelp med?
- Start
- Hvorfor har jeg fått avslag på min søknad?
Hvorfor har jeg fått avslag på min søknad?
Det er mange grunner til at en person kan få avslag på en lånesøknad. Her er noen av de vanligste årsakene:
Kredittscore: Vi bruker kredittscoren din til å vurdere risikoen for å gi deg et lån. Hvis kredittscoren din er lav, kan du få avslag på lånesøknaden.
Inntekt og jobb: Vi vil se på inntekten din og jobbhistorikken din for å avgjøre om du har en stabil inntekt som kan brukes til å betale tilbake lånet.
Betjeningsevne: Hvis du har høyere kostnader enn inntekt i måneden i forhold til våre vurderinger, kan det hende vi mener at du ikke vil kunne betjene et ekstra lån. Ved lav betjeningsevne er det lovpålagte regler, vi som bank, må forholder oss til.
Gjeldsgrad: Hvis du allerede har mye gjeld, kan det hende at vi mener at du ikke vil kunne betale tilbake et ekstra lån. Ved gjeldsgrad er det lovpålagte regler, vi som bank, må forholder oss til.
Betalingshistorikk: Vi vil også se på betalingshistorikken din, spesielt om du har hatt forsinkelser eller mangler på betalinger tidligere.
Manglende dokumentasjon: Hvis du ikke gir all nødvendig dokumentasjon til oss, kan vi avvise søknaden din.
Det er viktig å huske på at avslag på en lånesøknad ikke nødvendigvis betyr at du aldri kan få et lån. Du kan vurdere å forbedre kredittscoren din, betale ned gjeld, øke inntekten din eller avslutte ubrukte kreditter for å øke sjansene for å få godkjent en fremtidig lånesøknad.
Lignende spørsmål
Kontakt oss
Chat med Rakel
Vår samtalerobot Rakel er alltid tilgjengelig for å hjelpe deg med vanlige spørsmål – raskt og enkelt!
Vil du snakke med en kundebehandler?
For rask og personlig hjelp er du velkommen til å chatte direkte med en kundebehandler. Logg inn på onlinebanken, så hjelper vi deg gjerne videre med spørsmålet eller henvendelsen.
Åpningstider for chatten:
Ma.–fr.: 08–18
App og onlinebanken
I appen og onlinebanken kan du enkelt utføre de fleste oppgaver. Du kan blant annet:
- Håndtere fakturaer
- Vise saldo og transaksjoner
- Aktivere betalingsfri måned
- Endre kortinnstillinger
- Sperre kort
Logg inn på onlinebanken eller last ned Resurs-appen.
iOS

Android

Dokument og skjemaer
Her har vi også samlet alle aktuelle dokumenter, skjemaer og betingelser slik at du enkelt kan finne det som gjelder.
Til skjemaer
Usikker på hva ulike begreper betyr?
Vi har laget en ordliste for å hjelpe deg å sortere økonomiske begreper.
Til ordlistenTelefon
Telefon: 22 56 37 33
Telefon åpningstider:
Alle hverdager: 09–17
Lunsjstengt: 12–13
E-post: kundetjeneste@resursbank.no
I henhold til bankkonfidensialitet og din sikkerhet besvarer vi ikke konto-spesifikke spørsmål via e-post. Vi anbefaler at du først tar kontakt via chat eller telefon, så hjelper vi deg gjerne i disse kanalene.
For spørsmål om dødsbo, vergefullmakter, betalingsproblemer, gjeldsordninger, inkassokrav og svindel:
Telefon: 22 56 08 00
Åpningstider: Alle hverdager 09–16
E-post: kreditt@resursbank.no