Å jobbe for økt salg er noe de fleste bedrifter og selgere kan stille seg bak. Men det er samtidig lettere sagt enn gjort.
Har du tenkt på hvilke betalingsmåter dere skal tilby kundene?
Dagens forbrukere er ikke bare ute etter et godt produkt til en god pris – de forventer seg også en positiv kjøpsopplevelse.
Kampen om de lojale, tilbakevendende kundene har aldri vært hardere. For å hevde seg i konkurransen må forhandlerne skape positive kjøpsopplevelser som gjør at kundene kommer tilbake, uansett kjøpskanal.
Pandemier, prisbobler og finanskriser. Det er mange faktorer som kan påvirke verdensøkonomien og føre oss inn i lavkonjunktur.
Fornøyde kunder er alfa og omega, det er noe vi alltid har visst, men kundetilfredsheten kan spille en enda større rolle enn vi tidligere har trodd.
Netthandelen har den siste tiden hatt et kraftig oppsving. Forbrukere legger igjen stadig mer penger i byggevarehandelen og dagligvarehandelen, og de handler gjerne digitalt.
Vi lever i en spesiell tid, og vi kan nok regne med at mange av endringene vi nå opplever, vil fortsette også etter at vi eventuelt får en vaksine mot covid-19.
Når man driver nettbutikk kan det være fristende å tilby et bredt sortiment og forskjellige muligheter til å filtrere og velge produkter. Men tenk om igjen!
Etter hvert som omnihandelen har etablert seg, vil det være interessant å se nærmere på hva som bidrar til en positiv og lojalitetsskapende kjøpsopplevelse.
Høyere krav til sikkerhet og enkelhet, kombinert med økt internasjonal konkurranse, har de siste årene drevet utviklingen innen handelen.